Achtung:

Korregd,FastDR @ Jan 10 2005, 09:25 PM hat geschrieben: @Ludwig: so wie ich sehe wird der Luftfilter an deiner Alubox vom rechten Seitedeckel gehalten - richtig?
Was ist im Luftfilter um den in Form zu halten? Ein Draht oder Kunstoffgestell? Und weißt Du wo der Luftfilter her ist? Der wird ja bestimmt nicht nur für Jesse angefertigt - evtl aus einem anderen Mopped?
Die Airbox ist besser, weil:
- sie weniger drosselt (Jesse hat auch Flowbench Messungen im Vergleich Original-Vortex auf seiner Seite)
- die Rohrlängen und Volumenverhältnisse auf den mittleren Drehzahlbereich abgestimmt sind, wo man die Kraft am meisten spürt. Das wirkt dann so ähnlich wie ein Schaltsaugrohr in einem modernen Auto.
Hi,GEROLO @ Jan 17 2005, 01:26 PM hat geschrieben: Ein Hallo an alle Strömungstechniker unter euch.
Ich möcht jetzt mal etwas unken.
Also, die Airbox ist nicht einfach nur ein Alukasten mit zwei Löchern.
Und welche Auswirkungen Modifikationen am Luftfilterkasten haben, kann ja jeder mal selber Testen.
Fahrt doch einfach mal ein Stückchen ohne den seitlichen Deckel vom Luftfilterkasten.
Mit dem Geld das Kintech führ die Airbox haben will, lassen die sich nicht nur das Matreial und den Zusammenbau bezahlen, sondern auch einen, meiner Meinung nach nicht unerheblichen Entwicklungsaufwand.
Trozdem wünsche ich euch viel Erfolg beim Versuch das Teil nachzubauen.
Gruß
Gerold
--- In DSN_DR@yahoogroups.com, Dave <deh110557@y...> wrote:
<<<
Lane,
Wouldn't it have to be common sense that more flow equals less
filtration? Even without all of the tests shown varifying that.
>>>
No, I would say not. I do have some experience with other types of
filters as well, oil filters, pool and spa filters etc. You can
design a filter that flows better longer by increasing its surface
area. In it's most simple implementation would be to simply add more
pleats. This allows the air to come in through more surface area -
which will increase the overall flow - but not necessarily allow more
dirt on.
<<<
My feeling on this whole air filter discussion (and oil types, and
oil filters, etc.) is that unless you are running a vehicle that is
designed to perform among the best in the world there is no need for
anything besides what the manufacturer supplies when the bike is
new. After all Suzuki (and others) have a lot of experience
designing bikes to perform certain tasks. Shouldn't they be expected
to know better than the "average Joe" what works best for a given
application?
>>>
No, I would not agree at all. Utilizing Jesse's mods has increased
the power on my DR 350 SIGNIFICANTLY (including his air box that uses
a K&N filter).
While the "average Joe" may not know what performs better - there
certainly are aftermarket products that increase horsepower and cause
no undo harm to the engine.
For example, do you doubt that an aftermarket pipe flows better that
a stock one - especially on a two stroke machine? Does it necessarily
allow more dirt into the engine because you are simply flowing more
air?
What I don't discount though is that at least in certain applications
the increased air flow potential may not be worth it.
Lane
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